[ad_1]
برترین ها: قورباغهای که در چند هفتهی اخیر زمانهای متفاوتی برای انتشارش اعلام شد و حواشیهای هم در پی دی دی بودند.
تیتراژ آغازین سریال به یاد سریال کارآگاهان واقعی است. نمایش چهره ها و تصاویر تو در تویی سکانس های مختلف در این چهره ها و موسیقی آرام و جذابی که در زمینه این تیتراژ وجود دارد، هر تماشاگری را به یاد تیتراژ این سریال تاریک و کارآگاهی جذاب سال های پیش میاندازد.
قسمت اول قورباغه «آفریقا» نام گذاری شده است که به اولین ساخته شده سینمایی هومن سیدی اشاره می کند. همچنین این قسمت برداشتی آزاد از لباس یا نفرت است، فیلمی فرانسوی ساخته متیو کاسوویتس همین برداشت آزاد است که زمزمه هایی را بر تقلیدی و کپی بودن قورباغه بر سر زبان ها انداخته است.
داستان نفرت با بازی وینسنت کسل در نفش وینز و دو دوست دیگر یک روز بعد از شورشی منطقهای در پاریم. شورشی بر علیه پلیس که به گم شدن یک هفت تیر میشود و به دستان وینز و دوستانش افتاده است. این سه دوستی که بیست و چهار ساعت از زندگی روزمره و گشت و گذارهای بی هدفشان را میبینیم، مرتباً خود. سکانس آغازین فیلم با مونولوگی از وینز شروع می شود و پایانش نیز همینطور است.
باران نیلی در روزنامه ایران نوشت: «قورباغه» در همان قسمت اول این پیام را به مخاطب می دهد که با ی. قصه اش عجیب و تحلیلش از قصه حتی عجیب تر است. دوربین خیلی جاها دنبال بازیگران می رود و سکانس پلان هایی را به تصویر می کشد که دیالوگ وار پشت هم. بازیگرها در داستان غرق شده اند و آ نقدر روان حرف ها را یکی پس از دیگری به هم می گویند ی اد. انگار هیچ چیزی از قبل ثبت نشده و همه چیز در همان لحظه اتفاق می افتد.
ساخته جدید هومن سیدی ، مثل تمام کارهای دیگرش یک برچسب مشخص دارد ; ساختار عجیب و متفاوت. تیتراژ ، موسیقی ، نحوه فیلمبرداری ، دیالوگ ها ، بازی ها و همه چیز در یک خط و مرزی قرار گرفته که ب داستان از محل شروع می شود که مخاطب انتظارش را ندارد و بیشتر از آن در جایی تمام می شود م ا ب اگ
فرهاد یلدا در روزنامه همشهری نوشت “در قسمت اول قورباغه با سریالی شروع کردند که کاراکترهایش را از دل همان بچه های مغزهای کوچک زنگ زده به اکباتان فراخوانده است تا در گیرایی علف و سیگار و عقده، روایت داستان را آغاز کنند که خیلی ها منتظر تماشایش بودند . قورباغه در قسمت اول با دوربین روی دست شیطان و تکیه کلام های متعدد و شیطنت آمیز یک قتل را روایت کرد. هومن سیدی در ساختههایش میکوشد به زبانی منحصربهفرد در روایت قصههای آدمهایش دستها و مثلاً در تجربه فیلم مغز کوچک زنگ زده برای این هدف به نتایج خوبی دست یافتن امااقل در اولین قسمت قورباغه هنوز بلاتکلیفی است.
از روش های تکراری استفاده از مخاطب برای قسمت های بعدی به تصویر کشیدن قتل کاراکتر رامین با بازی صابر ابر هم شاید آن تجربه های نهچندان موفقی باشد که بارها و بارها در سریال هایی با موضوع جنایی آزموده شده و حالا سیدی دوباره آن را تجربه کرده است. درباره غافلگیری اولین قسمت قورباغه اما هیچچیز به اندازه موسیقی و ترانه پخششده در میانه سریال جزا. در میانه سریال صدایی آشنا و مدتها خاموش میخواند: چک میزنم خوابم بپره » یاسر بختیاری یا همان یاس، رپر محبوب. »
اما قسمت دوم با نام «سگها را بکش» حتی کمی بیشتر از قسمت اول «آفریقا» هیجان زدهتر به نظر میرسد. زدگی هیجانی که در شروع میخکوب کننده است اما به ضعفهایش نشان خواهد داد.
رش پارسا پور در ویجیاتو نوشت: قسمت دوم قورباغه به معنای واقعی یک پسرفت حسابی است. بهانههایی که سریال برای زنده ماندن شخصیت صابر ابر با خود به همراه دارد، بیش از هر چیز توهین به. سریال در این وادی هم سعی می کند منطقی جلوه کند و با خونی چون “غلطت بالا” و “قلب در سمت راست بودن” میخواهد بگوید که این کاراکتر نزدیک به 24 ساعت پس از شلیک به کنار مغزش و قلبش زنده مانده و هوشیاری خود را نشان می دهد. را کاملا حفظ کرده است.
[ad_2]