[ad_1]
فرارو- برنامهریزان چینی امیدوار هستند که کوماک سی ۹۱۹ با شش سال تاخیر در زمان وعده داده شده در نهایت در
به گزارش فرارو به نقل از گلوبال تایمز ، این هواپیمای با بدنه باریک به دلایل مشکلات فنی و هزینه در حمل و نقل و زمان و روند تولید طولانی مدتی ینهای امیدوار است از طریق سی 919 وابستگی ناوگان هوایی آن کشور به هواپیمای ساخته شده به فناوری خاج
این هواپیمای مسافربری باریک توسط شرکت هواپیمایی تجاری چین (کوماک) سازنده هوافضای دولت ساخته شده است
پس از آغاز تولید در دسامبر 2011 میلادی، اولین نمونه اولیه سی 919 در نوامبر 2015 میلادی از خط مونتاژ خارج شد و افتتاحیه خود را بر فراز شانگهای در مه 2017 میلادی انجام داد. تولید آن مسیر سختی برای سازنده بوده است که در ابتدا امیدوار بود این هواپیما در سال ۲۰۱۶ میلادی وارد باد. با این وجود، سالها مشکلات فنی و مسائل مربوط به تامین، توسعه آن را به دست میآورد. به طور خاص، کماک تحت تاثیر محدودیت های اعمال شده توسط دولت آمریکا در سال 2020 میلادی قرار گرفت که محموله هایی مانند موتورهای هواپیما را در فهرست سیاه قرار داد. ابین خلبان سی ۹۱۹ در سال ۲۰۱۷ به نمایش گذاشته شد.
طبق گزارش مرکز استراتژیک و بینالمللی، حدود 60 درصد از قطعات سی 919 توسط شرکتهای آمریکایی تأمینکننده میشوند بنابراین کوماک باید برای دریافت قطعات مورد نیاز برای این هواپیما مجوزهای ویژه شرکتهای مانند جنرال الکتریک تکیه کند.
در که این شرکت با چالش های سیاسی و فنی روبرو بوده است، هم چنین موفق نشد تا پایان سال 2021 گواهینامه گواهینامه محلی مورد نیاز برای سی 919 را از تنظیم کننده هوانوردی چین یعنی اداره خدمات کشوری (CAAC) آن کشور دریافت کند.
با این وجود، کماک اکنون به دنبال دریافت گواهینامه ۲۰۲۲ است. یانگ ژنمی اداره دولت کشوری چین در دسامبر ۲۰۱۱ به «رویترز» گفته است که این شرکت تعداد به گفته ژنمی، سی ۹۱۹ تنها ۳۴ پرواز از ۲۷۶ پرواز لازم را انجام داده است. به گفته ژنمی، آژانس، استانداردهای صلاحیت پروازی سخت گیرانهای را برای این هواپیما اعمال کرده است از جمله لزوم بیش از 40 هزار بررسی تمام موارد توسط روز نیروی انسانی.
علیرغم قطعی که به دلیل نشانه های ویروس تشدید شد سی 919 امیدوار است هواپیما را در سال جاری تحویل دهد.
سی 919 در شانگهای مستقر شده و در مسیرهای داخلی به شهرها مانند پکن، گوانگژو، چنگدو و ش.
علیرغم آن که قیمت نهایی این هواپیما اعلام نشده نشان می دهد احتمالا در حدود 50 میلیون دلار خواهد بود که 50 درصد ارزانتر از قیمت بوئینگ و ایرباس 737 320 106 است که و 111 میلیون دلار قیمت دارند.
این هواپیمای چینی قادر به پرواز در محدودههای ۴۰۷۵ تا ۵۵۵۵ کیلومتری است و میتواند ۱۵۸ تا ۱۶۸ مسافر را دا د.
[ad_2]